Newsletter MaliCiekawscy.pl
Chcesz wiedzieć o nowościach i promocjach? Podaj swój e-mail:

Darmowa dostawa

POCZTEX KURIER 48 - zakupy powyżej 250,00 zł

Kurier - zakupy powyżej 300,00 zł

Darmowa dostawa (Poczta Polska) już od 250,00 zł.

Pakujemy na prezent

Producenci

Wybierz robaka - drewniana gra pamięciowa Dusyma

Dostępność: DOSTĘPNY
Wysyłka w: 48 godzin
Cena: 299,99 zł 299.99
ilość szt.
dodaj do przechowalni

Opis

Kurczaki na słupie chcą jak najszybciej dostać się do swoich gniazd, ale najpierw musisz zebrać jajka, pisklęta i robaki na łące. Gdzie  było to jajo? Uwaga na lisa, on bardzo lubi porywać kurczęta. Kto pierwszy ma trzy kurczęta w swoim gnieździe?

Wybierz robaka to interesująca gra pamięciowa niemieckiej marki Dusyma. Dzieci muszą zebrać kilka żetonów (jajko, pisklę, robak), aby móc otrzymać kurczaka. To gra typu memory jednak w ciekawszej oprawie. Estetycznie wykonane figurki kurczaków oraz żetony i zielone pole do gry przypominają prawdziwą farmę.

Zabawa dla 2-4 graczy.

W zestawie znajduje się:

  • 9 drewnianych figurek w kształcie kurczaka,
  • 4 drewniane gniazda,
  • 1 łąka- filc,
  • 1 drewniany stojak na kurczaki,
  • 24 żetony (8 z każdego rodzaju x jajko, pisklę, robak) wykonane z drewna,
  • 6 żetonów akcji (2 z każdego rodzaju x lis, biegnący kurczak, dziobiący kurczak), wykonane z drewna,
  • bawełniany worek,
  • 1 instrukcja do gry.

 Obejrzyj film:

Zalecany wiek: 4+

Produkty marki Dusyma są tworzone z myślą o najmłodszych z wykorzystaniem ponad 90 lat doświadczenia.

Przygotowanie do gry 

Każdy gracz otrzymuje gniazdo. Kurczaki są umieszczane na słupku, a łąka rozkładana jest pośrodku. Dziewięć żetonów, 3 z każdego rodzaju x jajo, pisklę, robak wyjmowane są z worka i rozmieszczane na łące w zależności od wariantu gry. Pozostałe żetony i żetony akcji umieszczone są w worku.

Należy upewnić się, że na łące nie ma żadnych żetonów akcji.

Wskazówka: Dziewięć żetonów powinno być odkrytych na polu, aby każdy z graczy miał czas na zapamiętanie ich. Następnie są one ponownie zakrywane, a gra może się rozpocząć. Na polu zawsze powinno znajdować się dziewięć żetonów.

Żetony zbierane są w następującej kolejności: jajko, pisklę, robak.

Znaczenie żetonów akcji:

  • Dziobiący kurczak- kurczak zatrzymuje się i coś je. Tracisz kolejkę.
  • Biegnący kurczak- kurczak nie może się doczekać i biegnie podekscytowany do gniazda. Gracz bezpośrednio zabiera kurczaka ze słupka i umieszcza go w gnieździe bez wcześniejszego zbierania odpowiednich żetonów ( jako, pisklę robak).
  • Lis - nie! Lis jest głodny i łapie kurczaka z gniazda. Figurka kurczaka z własnego gniazda wraca do stojaka na kurczaki. Jeżeli w gnieździe nie ma figurki kurczaka, nic się nie dzieje, a lis wraca do domu głodny.

Wskazówka: Kiedy gra się żetonami akcji, układane są one z boku, aż do zakończenia gry.

Opcje gry:

Opcja gry nr 1: Gra z ukrytymi kartami

Kolejność gry

Pole gry jest ustawione zgodnie z opisem wskazanym w przygotowaniu do gry. Dziewięć elementów układa się na łące obrazkiem w dół. Grę rozpoczyna najmłodszy gracz, który odkrywa żeton wykorzystywany w grze. Jeśli jest to jajko, może wziąć element, włożyć go do swojego gniazda i wyjąć nowy z worka. Nowy element jest pokazywany innym graczom przez krótką chwilę, a następnie umieszczany na wolnym miejscu. Jeśli gracz odkryje niepoprawny żeton to jest on pokazywany innym graczom i odkładany na łąkę.

Następnie gra kolejny gracz. Należy zebrać tylko wymagane żetony. Należy zachować kolejność zbieranych żetonów (jako, pisklę, robak).

Jeśli gracz wylosuje żeton akcji, umieszcza go obok swojego gniazda i wykonuje akcję (patrz znaczenie symboli). Następnie odkłada go z boku, losuje nowy żeton, pokazuje go kolegom i umieszcza go na wolne miejsce na łące. Jeżeli gracz posiada trzy pożądane żetony (jajko, pisklę, robak), może wymienić je na kurczaka. Żetony wracają do worka.

Cel

Gracz, który jako pierwszy uzbiera trzy kurczaki w swoim gnieździe, wygrywa grę.

Warianty gry – Idzie lis

Ten wariant zasadniczo odpowiada opcji gry nr 1. Wylosowane żetony akcji mogą zostać oddane dowolnemu innemu graczowi. Jeśli wylosowany zostanie lis, gracz może ukraść kurczaka od dowolnego gracza i umieścić go we własnym gnieździe. Żetony akcji są umieszczane bezpośrednio po użyciu z boku. Gracz losuje nowy żeton i umieszcza go na wolnej przestrzeni na łące.

 

Opcja gry nr2  

Gra z otwartymi kartami. W przypadku młodszych dzieci można grać na początku z odkrytymi żetonami na łące. Gracz, który jako pierwszy uzbiera trzy kurczaki w swoim gnieździe, wygrywa grę.

Kolejność gry

Gra toczy się po kolei. Elementy gry na łące są uważnie obserwowane przez graczy, a grę rozpoczyna najmłodszy gracz. Wybiera on żeton z jajkiem i umieszcza go w swoim gnieździe. Następnie wyciąga z worka element wykorzystywany w grze i umieszcza go na wolnym miejscu na łące. Jeśli gracz wylosuje żeton akcji, umieszcza go obok swojego gniazda i wykonuje akcję. Następnie odkłada go z boku, losuje nowy żeton i umieszcza go na wolnym miejscu na łące. Teraz kolej następnego gracza. Jeśli gracz posiada żetony: jajko, pisklę, robak zostają one wymienione na kurczaka. Elementy wracają do worka.

Cel

Gracz, który jako pierwszy uzbiera trzy kurczaki w swoim gnieździe, wygrywa grę.

Alternatywnie, liczby mogą być również wykorzystane przy odgrywaniu ról. Na przykład, opowiedz historię o farmie kurczaków.

 

Produkty powiązane

Opinie o produkcie (0)

 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl